24 paź 2013

Kwiaty z papieru cz.1

Część dekoracji na ślub przygotowuję sama. Będę potrzebowała  dużo białych papierowych kwiatów. Ponieważ wykonanie ich jest pracochłonne, zaczęłam robić je już teraz. Na szczęście mam małego pomocnika, który dzielnie nadzoruje produkcję kwiatów :) Dzisiaj  przedstawiam krok po kroku jak zrobić taką dekorację.

Kwiaty wykonałam z grubego papieru o gramaturze 300. Wtedy kwiaty wychodzą dosyć sztywne. Można użyć brystolu lub cieńszego papieru. Kolor oczywiście dowolny. Co się tylko komu zamarzy :) Ja wybrałam biel bo takie kwiaty potrzebuję. Zaczynamy!

Potrzebne materiały:

Zaczynamy od sklejenia kartoników. Ja wycięłam kwadraty o dwóch wielkościach: 7x7cm i 10x10cm. Kiedy ruloniki będą gotowe ich końce można delikatnie zagiąć (fot.5) żeby  łatwiej nam było przykleić je do podstawy (koło o średnicy 15cm). Koło wycięłam z tego samego papieru co kwadraty, ale można użyć kartonu lub tektury.


Najpierw zszywaczem przymocowuję większe ruloniki do koła w odstępie ok.1cm - tak jak na zdjęciu 6.


Kiedy mamy już gotową jedną warstwę ruloników, w odstępach między nimi przyklejamy następne, tej samej wielkości (10x10cm)


Po dwóch warstwach dużych ruloników przyklejamy mniejsze zbliżając się do środka koła.


A to już gotowe kwiaty. Prawda, że ładne? :)

4 komentarze:

  1. Przepiękne! Oby nie zniszczył ich kociak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eldo jest nadzwyczaj spokojnym kotem, więc nic im nie grozi :)

      Usuń
  2. Strasznie dużo pracy z nimi. Ile czasu robi się takiego jednego kwiatka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi powiedzieć ile czasu zajmuje zrobienie takiego kwiatka. Robiłam je bardzo dawno. Zszywacz i klej na gorąco znacznie przyspieszają pracę :)

      Usuń