19 sty 2014

7. CIEKAWOSTEK NA TEMAT KOTÓW


























1. Wbrew panującym przekonaniom KOTY TO ZWIERZĘTA TOWARZYSKIE. Jeżeli przebywają wśród ludzi, reagują kiedy się do nich mówi i potrafią na swój sposób odpowiadać. Cieszy je towarzystwo człowieka.



2. KOTY NIE MAJĄ OBOJCZYKA co sprawia, że mogą wciskać się we wszystkie szczeliny, przez które może przejść ich głowa.



3. KOTY MOGĄ SPAĆ NAWET 15 GODZIN DZIENNIE. To czyni z nich jedne z największych śpiochów wśród ssaków. 



4. Jeżeli kot bardzo się spieszy, MOŻE BIEC Z PRĘDKOŚCIĄ OK. 50 km/h. Jak widać mój Eldo nigdy się nigdzie nie spieszy...




5. KOTY SĄ NIESAMOWICIE SKOCZNE. Bez rozbiegu kot jest w stanie wykonać skok wzwyż równy swojej pięciokrotnej wysokości, a w dal sześciokrotnej długości ciała.



6. MRUCZENIE NIE ZAWSZE JEST U KOTÓW OZNAKĄ ZADOWOLENIA. Koty mruczą również, gdy są chore, bezbronne, kiedy cierpią z bólu, kiedy rodzą, a nawet kiedy umierają. Nie wytłumaczono jeszcze naukowo tego zachowania. Niewątpliwie jednak w tym tkwi urok kota.


7. Koty nie myślą, że są małymi ludźmi. Myślą, że my jesteśmy dużymi kotami :)




















Z całą pewnością mogę potwierdzić pkt.3. Eldo jest ogromnym śpiochem i spędza tak 2/3 swojego czasu. Wybierając zdjęcia do tego postu nie zdziwiło mnie więc, że 85% fotek mojego kociaka zrobiłam kiedy spał. Ale już taki jego urok :)

ciekawostki pochodzą ze strony www.cats.alpha.pl

6 komentarzy:

  1. moja kocisia ostatnio śpi oraz chodzi i miauczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniały post dla takiej kociary jak ja : ). i przesłodkie zdjęcia!
    jakiej rasy jest Twój kot?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eldo to pers starego typu, czyli z wydłużonym pyszczkiem i dłuższym noskiem.

      Usuń
  3. Śliczny kociak :) mi się marzy kot syberyjski albo jakiś inny byle futrzasty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. moja kota też cięgle śpi - a najlepiej jej się śpi z nami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Pies myśli - jeśli pan daje mi schronienie i pożywienie, to musi być bogiem.
    Kot myśli - jeśli pan daje mi schronienie i pożywienie, to JA MUSZĘ BYĆ BOGIEM." :d
    A jeśli chodzi o mruczenie, to trochę jak u nas z dotykiem dłoni - podobno ma działanie terapeutyczne, lecznicze :)

    OdpowiedzUsuń