23 mar 2014

KWIATY Z PAPIERU cz.2

Dziś kolejna porcja papierowych kwiatów. Potrzebuję dużo kwiatów, małych i dużych, o różnych kształtach. Początkowo szukałam instrukcji w internecie, szablonów i diy, ale znalazłam tylko zdjęcia już gotowych kwiatków. Musiałam więc opracować sama wszystkie szablony i wzory. Jeśli ktoś tak jak ja będzie szukał przepisu na papierowe kwiaty to mam nadzieję, że ten DIY będzie pomocny. Dziś taka wariacja na temat lilii wodnych :)

Potrzebujemy:


Ja używałam papieru o gramaturze 160g. Może być brystol lub blok techniczny. Kwiatek będzie sztywniejszy i trwalszy. Dla ułatwienia załączam szablon płatków do odrysowania:



Płatków potrzebujemy ok. 8 sztuk.
1. Za pomocą szablonu odrysowujemy płatki i wycinamy.
2. Składamy wszystkie płatki i delikatnie wywijamy do środka w najszerszym miejscu żeby postały takie łódeczki jak na zdj.3
4. Z tego samego papieru wycinamy koło o średnicy ok.9cm
5. Przyklejamy 4 płatki jak na zdjęciu
6. Następnie doklejamy pozostałe 4 płatki w wolne miejsca


Teraz zrobimy środek kwiatka:

7. Na małym skrawku papieru rysujemy ołówkiem "ślimaczka"
8. Wycinamy narysowany wzór, w środku zostawiamy trochę większe kółeczko (nie wycinamy do samego środka)
9. Zawijamy wyciętego ślimaczka tak jak na zdjęciu
10. W ten sposób powstał malutki kwiatek, taka różyczka
11. Nakładamy klej. Najlepiej żeby był to klej lejący, z tubki.
12. Dociskamy środek różyczki i czekamy chwilę aż klej przeschnie.


Gotową różyczkę przyklejamy w środek lilii i gotowe! To proste, prawda? :)

1 komentarz: